Dela länk via e-post
Inte alla nödvändiga fält fylldes
Skicka e-post

Upptäck Bürkerts hyllade kundtjänst

Du har väl inte missat att du som är kund hos oss alltid har tillgång till kundservice i världsklass? Vår Inside Sales Engineer Johan Jönsson berättar mer – och delar dessutom med sig av sina bästa tips.

Hur fungerar Bürkerts kundservice, Johan?

– På Bürkert har vi en väldigt lång historik av god kundservice. Jag tror faktiskt att många inte fattat vilken hjälp man kan få och hur snabbt det går. Vi har i Sverige alltså en lokal kundservice som alltid är redo att hjälpa till för att bolla och lösa problem. Vi finns alltid ett mail eller ett telefonsamtal bort, och du får nästan alltid svar inom någon timme.

Berätta om din bakgrund!

– Jag har jobbat i den här branschen i 20 år nu, och har stor kunskap både teoretiskt och praktiskt. Även mina kollegor har väldigt lång erfarenhet, och dessutom har vi ju också tillgång till Bürkerts globala nätverk av experter. Jag känner mig trygg i att påstå att det inte finns många frågor vi inte kan svara på.

 

Vad kan man få hjälp med hos er?

– Det mesta. All vardagssupport och teknisk expertis som kan tänkas behöva ingår när du är kund hos oss. På kundserviceavdelningen är vår målsättning alltid att göra det så bra som möjligt för kunden och få dem att känna att de får det lilla extra. Det kan vara att man behöver diskutera tekniska lösningar eller få hjälp med applikationer – eller något helt annat. Vi finns till för att göra vardagen enklare för dig.

Är det dig jag ska kontakta om priser och leveranstider?

– Det går förstås jättebra, men en sak som många missar är att alla våra priser och leveranstider står listade på vår hemsida. Du behöver inte ens logga in för att ta del av dem, allt är redan tillgängligt. På hemsidan hittar du även CAD-ritningar av alla produkter, vilket är efterfrågat. En annan sådan sak som man med fördel kan hitta direkt på hemsidan är den kemiska resistanstabellen. Den är nog vår mest besökta del av sajten, helt enkelt eftersom den är så otroligt enkel att använda.

Har du några andra tips för en perfekt kundserviceupplevelse?

– När du ska kontakta oss med en fråga kring en befintlig produkt eller lösning – försök alltid att ta en bild på etiketten. Även om det för dig står massa konstiga grejer på den så kan vi utläsa den och se vad siffrorna betyder. Det gör vårt jobb enklare, men gör också att vi kan ge dig ännu bättre hjälp, samtidigt som väntetiden blir ännu kortare. Win-win!

Vill du komma i kontakt med Johan eller någon annan i kundserviceteamet? Maila kundservice@burkert.com eller ring 010-25 25 600.

Min jämförelselista