Bürkert – i din närhet

Företagsprofil

Information om Bürkertkoncernen

company profile content

Bürkert Fluid Control Systems är en världsledande tillverkare av mät-, styr- och reglersystem för vätskor och gaser. Bürkerts produkter används inom en rad olika branscher och tillämpningsområden – det rör sig om alltifrån bryggerier och laboratorier till medicin-, bio- och rymdfartsteknik. Bürkert har en portfölj på mer än 30 000 produkter och är den enda leverantör som kan erbjuda alla komponenter som används inom reglerkretsen för flödeskontroll när det gäller mätning, styrning och reglering: från magnetventiler, process- och analysventiler till pneumatiska aktorer och sensorer.

Företaget med huvudkontor i sydtyska Ingelfingen har ett omfattande distributionsnät i 36 olika länder och sysselsätter fler än 2 400 personer världen över. I fem System Houses i Tyskland, Kina och USA samt fyra FoU-centra utvecklar Bürkert kontinuerligt kundspecifika systemlösningar och innovativa produkter. Produktutbudet kompletteras med ett omfattande serviceutbud som omfattar alltifrån rådgivning, projektering och implementering till underhåll och utbildning.

application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document

Företagsprofil (se)

Information om Bürkertkoncernen

Hämta dokument