Dela länk via e-post
Inte alla nödvändiga fält fylldes
Bürkert – i din närhet
Kontors /1
  • Huvudkontor
  • Huvudkontor
  • Systemhaus
  • Distributör
  • Kontors
  • Fabrik
  • Logistikcentrum
bürkert
 

Är du vår nästa Account Manager?

Vill du arbeta med försäljning på ett internationellt och expansivt företag med en ledande ställning inom teknologi och kvalitet? Trivs du i ett företag där företagskulturen präglas av förtroende, ansvar och öppenhet och där du får ett stort eget ansvar och möjlighet att utforma och påverka din roll? Då kan rollen som Account manager på Bürkert Sweden AB vara något för dig! Vi söker dig med ett stort tekniskt intresse som brinner för försäljning och som älskar att vara ute hos kunderna för att ta fram den bästa lösningen för just deras behov.

Skriv ut

Ansvarsområde.

I rollen som Account manager ansvarar du för försäljningen och bearbetningen av marknaden i södra Sverige, från Oskarshamn i öst till Falkenberg i väst och regionen söder om dessa orter. Bürkert erbjuder en bred produktportfölj vilket gör ditt arbete väldigt varierat och spännande. Här har du ansvar för hela säljprocessen, från att boka kundbesök till att ge service och presentera den bästa lösningen för varje unik kund. Du kommer att bearbeta såväl befintliga som nya kunder varför det är viktigt att du tycker om och är duktig på att skapa relationer. För att nå framgång behöver du ha en hög aktivitet och eget driv.

Du rapporterar löpande dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljträffar med övriga teamet och följer upp säljarbetet med försäljningschefen. Som stöd gällande tekniska frågor och lösningar har du tekniska innesäljare, applikationsexperter och en specialiserad teknikgrupp placerade på våra kontor i Stockholm och Malmö. Du har även en stor internationell grupp av produkt- och applikationsexperter till ditt stöd.

Du kommer att arbeta i en internationell miljö, där du har ett tätt samarbete med kollegor inom företaget där ni tillsammans skapar de bästa förutsättningarna och servicen till kunderna. I rollen ingår administrativt arbete kopplat till försäljningscykeln men här får du även stöd och avlastning ifrån innesäljarna.

Eftersom du har ansvar för hela södra regionen kan det förekomma övernattningar. Tjänsten utgår från hemmet, men beroende på bostadsort, som med fördel är i Malmöregionen alternativt i västra Skåne, kan även Bürkerts huvudkontor i Malmö vara din utgångspunkt.

Arbetstider.

Heltid, tillsvidareanställning

Kvalifikationer.

Vi söker dig med en eftergymnasial teknisk utbildning alternativt med goda tekniska kunskaper införskaffade genom arbetslivserfarenhet och som brinner för försäljning och kundkontakt. För att vara framgångsrik i rollen är det är av stor vikt att du har en god teknisk förståelse och ett stort tekniskt intresse samt att du har några års erfarenhet av att arbeta med långa säljcyklar i en B2B verksamhet. Du har förmågan att sätta dig in i och förstå kundens behov och triggas av att hitta lösningar tillsammans med Bürkerts kunder. Rollen ställer höga krav på din sociala kompetens och din förmåga att skapa goda relationer med kunderna samt att bygga upp ditt nätverk både internt och externt. Du talar och skriver flytande svenska och dina kunskaper i engelska är goda. Då rollen kräver att du är ute och besöker kunderna är det ett krav att du har körkort (B). Eftersom det även ingår administrativa arbetsuppgifter i rollen är goda kunskaper i MS Office ett krav.

Tidigare utbildning eller kunskap om flödesreglering och -mätning av vätskor eller gaser är meriterande liksom erfarenhet av försäljning av kundanpassade lösningar.

Vidare ser vi att egenskaper såsom kreativ, självgående, tekniskt kunnig samt ett starkt driv och en tävlingsinstinkt är viktiga. Du är nyfiken, strukturerad, har mycket energi samt brinner för försäljning och kundkontakt. Det är viktigt att du är envis och inte ger upp och att du förstår vikten av att vara ute hos kunden, dels för att förstå kundens behov men också för att skapa långsiktiga relationer som leder till affärer. Vissa affärer går snabbt medan införsäljningsprocessen hos vissa kunder kan ta upp till 12 månader varför det är viktigt att du har ett stort tålamod och en vilja att nå dina mål. Eftersom rollen kräver att du arbetar nära dina kollegor för att nå dina och företagets mål, letar vi efter en lagspelare som uppskattar att samarbeta med personer med olika personligheter och ansvarsområden. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan.

Sista ansökningsdag är 2020-06-11, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt här.

För information: I den här rekryteringen samarbetar Bürkert med Randstad Engineering. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Emelie Lanner på emelie.lanner@randstad.se.

Om oss.

Bürkert grundades i Tyskland 1946 och är idag ett av världens ledande företag inom industriell mät,- kontroll,- och reglerteknik. Produkterna omfattar allt ifrån  ventiler till system och kundunika lösningar – alltid med högsta kvalitet och i linje med senaste teknik. Bürkert har säljkontor i 36 länder, sex egna fabriker och fyra forsknings- och utvecklingscentra. I Sverige grundades Bürkert 1968 och har idag kontor i Stockholm och Malmö. Läs gärna mer om oss här.

Min jämförelselista